Karmienie dziecka podstawą żywienia



Dieta dla mamy

Poprzednie wpisy mówiły tylko o odpowiednim karmieniu dziecka. Czas może uważniej przyjrzeć się również diecie dla kobiety w ciąży, w końcu od tego co je, kiedy jest jeszcze fizycznie połączona z maleństwem zależy również jego zdrowie. Co zrobić aby w czasie bycia w stanie brzemiennym wyglądać pięknie i jednocześnie czuć się zdrowo ?

W internecie roi się od licznych diet, które można stosować w czasie ciąży. Każda matka może czuć się zagubiona w takim natłoku informacji. Nie wiadomo, która z nich tak naprawdę jest skuteczna, która nie będzie skutkować w nieprzyjemne później dla ciała i dla dziecka komplikacje. Wiele kobiet zadaje sobie też pytanie czy dieta w ciąży jest w ogóle konieczna ? Wiele zaczyna dopiero diete po porodzie, rzucając się na drakońskie metody, głodząc się i wylewając poty na siłowni w pogoni za wymarzoną sylwetką. Takie działanie też może okazać się zgubne.

Aby postąpić mądrze, warto sięgnąć po porady dietetyka. W ten sposób, możemy być pewne, że stosując się do odpowiednie dobranego jadłospisu, nie narazimy ani siebie ani nienarodzonego jeszcze dziecka na uszczerbki na zdrowiu.

Będąc w ciąży ważne jest abyś często przygotowywała ryby w ramach obiadu. W Polsce mamy bardzo małe spożycie ryb na osobę, w naszym kraju zdecydowanie częściej wybierane są produkty mięsne. Udowodniono naukowo fakt, który mówi, że dzieci kobiet, które w czasie ciąży jadły duże ilości wyrobów rybnych, są inteligentniejsze, bardziej komunikatywne i sprawniejsze niż ich koledzy, których mamy wybierały częściej inne potrawy.

A jak wygląda kwestia wegetarianizmu w obliczu ciąży ? Otóż liczne obserwacje naukowe wykazały, że diety wegetariańskie to raczej kiepski pomysł. Rozwijający się płód potrzebuje dużej ilości błonnika, którego substytuty mięsne nie są w stanie dostarczyć. Jeżeli jesteś jaroszką, na czas ciąży zdrowo jest sięgnąć po mięso.

Warto zmienić niektóre pozycje w naszym jadłospisie na te które mają więcej witamin i wartości odżywczych niż katować się odchudzaniem. Na dłuższą metę są one po prostu nieskuteczne.

Podsumowując, dobrze jest stosować dietę w ciąży. Należy jednak dobrać ją rozsądnie, nie kierować się chwilową modą ani opiniami samozwańczych dietetyków, których w internecie jest pełno.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: